Podcast Keller Tamással: Ez is Nevtud!
Keller Tamással készített beszélgetést az Ez is Nevtud! - a Nyelvtudományi Intézet podcastje:
Legfrissebb hírek
Keller Tamással készített beszélgetést az Ez is Nevtud! - a Nyelvtudományi Intézet podcastje:
A teljes cikk ITT olvasható!
Stefkovics Ádám előadása a WAPOR (World Association For Public Opinion Research) 2025 januári webináriumán Public Opinion in the Context of (Eastern) European Elections címmel 2025. január 22-én. https://wapor.org/resources/wapor-webinars/webinar-january-2025-2/
Megtekinthető: https://youtu.be/RvDTHXKbWbo?si=xfWhtDQW5eJiuIV8
A Magyar Szociológiai Társaság 2024. évi pécsi vándorgyűlésén Keller Tamás Polányi Károly díjban részesült.
Elkészült a Donáció Alapú Digitális adatgyűjtés kutatásból az első repozitoriumi gyűjtemény, amely tartalmazza a survey adatfájlt, egyéni szintű közösségi média indikátorokat, YouTube megtekintési adatbázist (8+ millió rekord), YouTube meta adatokat, video és csatorna szinten, valamint internetes oldalak és FB oldalak látogatottsági statisztikáit.
2024. szeptember 1-től Számel Kata tudományos segédmunkatársként csatlakozik a CSS-Recens csapatához.
Új tanulmányok és publikációk
2025. január 6-án megjelent Vit Eszter, Sven Lenkewitz és Robert Krause “Peer Influence and Educational Preferences: Direct Influence or Access to Friends’ Educational Resources?” című tanulmánya a Social Development folyóiratban.
2024. december 19-én megjelent Kmetty Zoltán, Kollányi Bence és Boros Krisztián “Boosting Classification Reliability of NLP Transformer Models in the Long Run—Challenges of Time in Opinion Prediction Regarding COVID-19 Vaccine” című tanulmánya az SN Computer Science folyóiratban.
"Discrimination in track recommendation but not in grading: experimental evidence among primary school teachers in Hungary" címmel jelent meg Kisfalusi Dorottya, Hermann Zoltán és Keller Tamás cikke a European Sociological Review folyóiratban.
"A mesterséges intelligenciával kapcsolatos társadalmi attitűdök Magyarországon, 2023 őszén" címmel jelent meg Stefkovics Ádám és szerzőtársainak cikke a Socio.hu – Társadalomtudományi Szemle folyóiratban.
"Studying school communities as multiplex dynamic networks: The “RECENS Wired into Each Other” Dataset, 2010–2013" címmel jelent meg Vörös András, Boda Zsófia, Csaba Zoltán László, Kisfalusi Dorottya, Radó Márta, Varga Kinga és Takács Károly cikke a Connections folyóiratban.
"Sport, politika, üzlet: Magyar labdarúgóedzők a függetlenné vált Afrika államaiban a második világháború után" címmel jelent meg Kiss László cikke a Múltunk - Politikatörténeti folyóiratban.
"Friends Can Help to Aim High: Peer Influence and Selection Effects on Academic Ambitions and Achievement" címmel jelent meg Vit Eszter, Federico Bianchi, Marco Castellani és Takács Károly cikke a The Journal of Early Adolescence folyóiratban.
„Tautology explains evolution without variation and selection. A Comment on: ‘An evolutionary process without variation and selection’ (2021), by Gabora et al." címmel jelent meg Zachar István, Máté Jakab és Számadó Szabolcs cikke a Journal of the Royal Society Interface folyóiratban.
"Fulfilling data access obligations: How could (and should) platforms facilitate data donation studies?" címmel jelent meg Kmetty Zoltán és szerzőtársainak cikke az Internet Policy Review folyóiratban.
"Akcióban a Z generáció – Fiatalbarát kutatói perspektívák az önkéntes kutatásokban" címmel jelent meg Bodor-Eranus Eliza, Lázár Beáta és Szvetelszky Zsuzsanna cikke az Y.Z. folyóiratban.
"Are separate classrooms inherently unequal? The effect of within-school sorting on the socioeconomic test score gap in Hungary" címmel jelent meg Hermann Zoltán, Horváth Hedvig és Kisfalusi Dorottya cikke az Economics of Education Review folyóiratban.